…až se ucho (hlava) utrhne…

22.4.2015 jsme shlédli na TV Prima reportáž o paní, která zažila velmi nepříjemnou nehodu se šlehačkovou lahví. Po aplikaci bombičky se roztrhla hlava láhve a bylo doslova vymalováno. Natlakovaná láhev a odtržení hlavy způsobilo mamince od rodiny pohmoždění v tváři. Chválabohu, byl přítomen anděl strážný a všechno dobře dopadlo.

Jenže nám to nedá a musíme opět opakovat a apelovat, aby se nepodceňovala volba a nákup šlehačkové láhve. Šlehačková láhev (a také sifonová) je láhev tlaková, tedy sofistikované zařízení, které musí splňovat určité bezpečnostní standardy. Musí zvládnout běžný provoz, pro který je určeno, a to bez ohrožení uživatele, má mít funkční bezpečnostní prvky, musí být spolehlivé a jednoduché na obsluhu.

Denně zákazníci na internetu hledají šlehačkovou láhev, denně ji většina z nich spojuje s přívlastkem „levná“, „nejlevnější“, atp. Tady je na místě ale přívlastek „spolehlivá“, pod čímž chápeme i „bezpečná“.

Je-li výroba tlakových nádob hlavní činností a zaměření výrobce, je-li takto úzce specializován, záleží mu na pozitivní odezvě zákazníka. Chce zákazníkovu spokojenost, a tak musí mít jistotu, že jeho produkt zákazníkovi neublíží, ale bude sloužit na výbornou. Proto své výrobky testuje a zkouší. Nemůže je chrlit jako na běžícím pásu bez jistoty, že fungují a nezradí. Láhve se zkouší na těsnost, na maximální tlak, na výdrž v nestandardních podmínkách… Stejně tak se testují i bombičky. Více o bombičkách jsme psali v článku Proč jednorázové bombičky.

Šlehače vyrobené v Asii takovou kontrolou neprochází. Tam jede výroba, kus za kusem, protože důležitá je cena. Ano, na začátku se zkusí, jestli výrobek alespoň nějak funguje a ušlehá šlehačku, ale nejde o záležitost opakovanou a rozhodně né záležitost s vysokými nároky na kvalitu a funkčnost. Cokoli navíc navyšuje cenu.  V posledních letech si opět začínáme zakládat na produktech vyrobených v Česku, a to je dobře, ale český výrobce neznamená vždy český výrobek (vyrobeno v Česku), tak se nenechte zmást 🙁 .

Pokud máte doma tuto láhev (viz. obrázek), buďte obezřetní. V tomto případě ji sice paní zakoupila přes zásilkový obchod Magnet, ale jde o láhev, kterou prodává více firem (např. Tescoma), pocházejí evidentně z jedné továrny nebo továren se stejným výrobním postupem, stejným designem, provedením… Láhve si v obrovském množství za nízkých nákladů nechávají firmy vyrobit (obvykle právě v Číně) dovezou je do ČR (a nejen sem) a prodají je. Tyto společnosti mají sortiment běžně velmi široký, mnohdy nejsou zaměřeni jen na kuchyni a každý produkt je pro ně jen další výrobek z mnoha.

Následující fotky dokladují, že se nešvar s roztržením hlavy opravdu děje. Jde o láhev Tescoma Delícia. Nešťastný majitel této lahve už šlehačkuje s lahví novou a Tescoma to není, teď má plnokrevného nerezového Rakušana Cream Profi Whip. Nám tak láhev zůstala “na památku” a dokladuje nám další případy, o kterých slýcháme od zákazníků z telefonu nebo emailu.

Případ ze Šumperska tak nebyl první, ale až teď to někdo ukázal v TV. Stejnou zkušenost, s identickou lahví vyrobenou v Číne, už ve 2012 popsala Evropská komise pro nebezpečné výrobky – RAPEX.

Pak je tu také touha po variabilitě. Nesmyslně se na trhu nabízí láhve na dva druhy bombiček – jednorázové a historicky známé výměnné (znovu plnitelné). Další kámen úrazu, který láme hroty jehel pro proražení bombičky a technické řešení takového otvoru (aby se vešla i bombička výměnná s masivním závitem) opět výrazně zvyšuje riziko úrazu. Bombičky se s oblibou „šprajcnou“, nejdou vytáhnout nebo naopak došroubovat, aby došlo k vyprázdnění plynu do láhve… Na internetu se dočtete o zákaznických řešeních: „…tak jsme na to vzali kleště…“, prosím, jen to ne! Pokud musíte tímto způsobem obsluhovat svou láhev, je tu něco hodně špatně.

Abychom to uzavřeli. Naše vlastní zkušenosti a posléze i našich zákazníků, nám káží, že v případě tlakových nádob jsou kvalita, bezpečí, hygiena, funkčnost a evropská výroba důležitými faktory a důvodem, proč si za produktem stát. A právě proto volíme rakouské láhve Kayser a iSi. Několik desítek let historie a úzké specializace právě na šlehačkové a sifonové láhve, celosvětové využití předními profi kuchaři, nulové reklamace, vysoká spolehlivost a variabilita použití. Rádi mlsáme bezpečně a jedinou připustitelnou obavou jsou přijaté kalorie 🙂

Apelujeme na vaši lásku k sobě samým – až budete chtít novou sifonovou nebo šlehačkovou láhev, přemýšlejte, protože jen modřinou to končit nemusí a ani ta rozhodně není vítaná.

Zdroj: Šleháček, iPrima zpravodajství, Rapex

1 komentář na “…až se ucho (hlava) utrhne…

  • 8.6.2015 v 5:09
    Permalink

    Nám se stalo to samé, stejna hlava láhve a uletelo to uplne stejne, akorát nám to strelilo az v lednici, velka rana, dvere dokoran a rozbilo mi to nekolik policek v lednici.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*

Souhlasím